What it is and how it works
Mystery Client is a methodology for verifying customer satisfaction, the application of company standards, and the perceived quality of customers. For those who become professional mystery shoppers, it is a fun way to earn money while buying or using a service.
More technically, it is “a tool for evaluating the services and products offered by a company from the customer’s point of view“.
The mystery shopper goes to stores behaving like an ordinary customer: thus the quality of services, procedures, employee behavior, merchandising and product quality can be detected and evaluated, through precisely “the eye of the customer.”
Our shoppers are best able to understand the quality of services provided by the sales network.
MC activities can be carried out:
The Mystery Client helps to understand:
Il processo inizia con la creazione di una check list sviluppata insieme al cliente utilizzando gli standard di qualità del settore e dei competitor e le procedure aziendali che devono essere rispettate.
Subito dopo si definisce il campione degli shopper che verranno utilizzati al fine di garantire che gli shopper siano il più possibile rappresentativi della clientela target individuata: questa è la caratteristica che fa di Mebius il miglior partner per le vostre ricerche. Il nostro registro conta oltre 30.000 shopper qualificati in modo da poter fornire personale in grado di valutare in maniera corretta il servizio che i nostri clienti offrono.
Si procede con lo svolgimento dell’indagine: i dati sono disponibili sul nostro portale web nel formato scelto dal cliente e si può continuare per cicli successivi misurando il miglioramento progressivo.